Roadtrip door West-Amerika | Reisverslag en aftermovie

Roadtrip door West-Amerika - Amy Nevada

Hej allemaal. Komend weekend is het alweer een maand geleden dat ik in Los Angeles in het vliegtuig stapte om naar huis te gaan, na een waanzinnige roadtrip door West-Amerika. Wat gaat de tijd snel! Ik kon echt niet wachten om jullie meer te vertellen over hoe geweldig ik Zion National Park vond, maar verder heb ik eigenlijk nog maar weinig losgelaten over de reis. En dat terwijl er zoveel te vertellen is! Amerika stond al heel lang op mijn lijstje en ik had hoge verwachtingen van deze reis, ondanks dat we van tevoren misschien niet goed wisten wat ons te wachten stond. In deze blogpost meer over de route die we aflegden en een korte aftermovie!

Onze route en de start van de reis

Op het Google Maps kaartje hierboven zie je bij benadering welke route wij gereden hebben tijdens onze roadtrip. We begonnen onze reis in Düsseldorf, van waaruit we direct naar Los Angeles vlogen. Na deze vlucht, die ongeveer 11 uur duurde, stapten we over op een vlucht naar Las Vegas. In totaal maakte dat een reis van zo’n 15 uur. Bij aankomst op vliegveld Las Vegas gingen we naar Alamo voor het ophalen van onze auto. We hadden vooraf geen specifieke auto gereserveerd, maar een ‘categorie’. Dat wil zeggen dat je bij aankomst kunt kiezen uit de beschikbare auto’s binnen die ene categorie. We konden echter tegen een gunstig tarief upgraden naar een hogere categorie, waardoor we drie weken lang mochten rondrijden in een Dodge Challenger. Heel gaaf!

De eerste nacht in Vegas hadden we puur geboekt om uit te kunnen rusten van de reis. Later (via Lake Powell en Zion) kwamen we er weer terug voor enkele dagen, maar nu sliepen we er maar een nachtje. Nadat we de volgende ochtend bij Walmart een koelbox (van piepschuim) en flink wat drinken en snacks hadden ingeslagen, kon de reis pas echt beginnen: op naar Grand Canyon! Via een stukje van de historic route 66 en de Hooverdam kwamen we op die tweede dag van onze reis aan bij de Grand Canyon: het eerste natuurgebied. Wij hebben ervoor gekozen om in de meeste accommodaties langer dan één nacht te blijven: in slechts enkele gevallen bleven we maar een nachtje, om daarna door te reizen. Met extra ritjes en rondrijden in bijvoorbeeld Silicon Valley hebben we uiteindelijk ongeveer 3500 kilometer gereden in 3 weken tijd. We bezochten in die periode vier staten.

Roadtrip door West-Amerika - Grand Canyon

Roadtrip Week 1: Grand Canyon, Page en Zion

Grand Canyon

De Grand Canyon: wat een onbeschrijflijk mooi natuurverschijnsel is het. Je kijkt je ogen uit, het is zo enorm diep. Wij besloten de Bright Angel trail te gaan hiken. Deze route is 12 miles (ongeveer 20 kilometer) heen en terug. Let wel: dat is naar beneden lopen, maar ook weer terug omhoog. En dat kan behoorlijk pittig zijn, zeker met de temperatuur van ongeveer 40 graden waarmee wij te kampen hadden, haha! Het uitzicht is in ieder geval waanzinnig en het meepakken van een zonsopgang of -ondergang is zéker iets dat je moet doen als je hier bent. De kleuren zijn dan waanzinnig! Wij sliepen in een lodge in het park en dat was basic, maar schoon en prima. Er was nauwelijks wifi, maar who cares als je een dergelijk uitzicht hebt?

Roadtrip door West-Amerika - Amy Horeshoe bend

Page – Horseshoe Bend & Lake Powell

Na het bezichtigen van verschillende viewpoints van dit park was het tijd om door te rijden naar Page. Dit stadje in Arizona is de thuisbasis van de Glen Canyon Dam en Lake Powell. Ook vind je hier het prachtig mooie Horseshoe Bend, dat zeker de moeite waard is. De Colorado rivier maakt hier een bocht in de vorm van een hoefijzer en dat geeft een waanzinnig uitzicht. Wij hebben hier gekajakt en er was tevens de mogelijkheid om van rotsen af te springen. Dat heeft M. wel gedaan, maar ik zat met een oorontsteking (super fijn ook tijdens het vliegen trouwens, kan ik je vertellen), dus ik heb even overgeslagen.

Roadtrip door West-Amerika - Zion national park + auto

Zion National Park

Op de 4e juli was het tijd om door te reizen naar Zion National Park en het naastgelegen stadje Springdale. Na wat wikken en wegen besloten we Bryce Canyon over te slaan, in de hoop dat we een leuk Independence Day feestje konden meepikken. Tja, als je er dan toch bent. Helaas viel dat een beetje tegen: er mag in de nationale parken geen vuurwerk afgestoken worden dus het enige wat er in Springdale te doen was, was een beer garden en een bandje dat stond te spelen. Uiteindelijk was het sfeertje best leuk, maar eerlijk is eerlijk: een klein beetje jammer vond ik het wel dat we hiervoor Bryce geskipt hadden. Die gaat dus op het lijstje voor een volgende keer! Moet ik trouwens verder nog iets zeggen over Zion na mijn overenthousiaste blogpost van afgelopen week?

Roadtrip door West-Amerika Las Vegas

Roadtrip Week 2: Las Vegas, Death Valley en Yosemite

Las Vegas

Na de rustige dagen vol natuurschoon reden wij terug naar Vegas. Wat kan ik daar anders van zeggen dan dat het overweldigend was? Ik heb Las Vegas ervaren als een overdosis aan licht, geluid, muziek, mensen, geuren en kleuren. Soms was het echt een beetje too much, hoewel ik het wel heel gaaf vond om die gekkigheid eens mee te maken. We ontdekten de stad in twee dagen door allerlei activiteiten te ondernemen: we bezochten een show van comedian Jeff Dunham, we gokten wat (met mate), dronken een cocktail, en wandelden rond door verschillende hotels. Ook gingen we golfen bij TopGolf (een driving range met vier verdiepen boven elkaar) en bezochten het sfeervolle Fremont Experience Street. Na twee dagen had ik er wel weer genoeg van: tijd om terug de natuur in te gaan!

Ontdek meer: 12x zien en doen in Las Vegas!

Roadtrip door West-Amerika - Death Valley

Death Valley

Dat deden we door eerst een bezoek te brengen aan Death Valley. Wat een bijzondere plek! Uitgestrekte uitzichten, zand, bergen en eigenlijk het grote niets. En hitte, dat ook. Dat stond wel echt centraal tijdens de reis, haha! Ongelooflijk dat de wereld dit soort pure plekken kent en heel bijzonder om hier te kunnen rondlopen en rijden. Vanuit Death Valley begaven we ons naar Yosemite, maar niet voordat we onderweg het populaire skigebied Mammoth Lakes aandeden. Stel je het volgende voor: spiegelgladde meren, hoge watervallen en prachtige bossen… en dat alles omringd door hoge bergen met besneeuwde toppen. In hartje zomer. Een fijne tussenstop!

Roadtrip door West-Amerika - Yosemite

Yosemite

Yosemite National Park, vervolgens. Wauw wauw wauw, wat een waanzinnig en gigantisch natuurgebied is dit ook weer! We vierden hier mijn 28e verjaardag door verschillende hiking trails aan elkaar te koppelen. Zo waren we de hele dag op pad en konden we een groot deel van het park met haar watervallen en prachtige uitzichten bewonderen. Ik schreef al eerder dat ik graag de volledige Half Dome trail wilde hiken. Helaas lukte dit niet: de permits voor deze trail zijn al een jaar van tevoren vergeven, werd ons verteld. Heel rouwig ben ik er niet om, want alsnog hebben we hier waanzinnig kunnen hiken.

Ontdek meer: Hiken en overnachten in Yosemite National Park

Roadtrip door West-Amerika - san francisco

Roadtrip Week 3: San Francisco, Monterey, Santa Barbara en Santa Monica

San Francisco

In San Francisco brachten we zo’n drie dagen door. We maakten een fietstocht door de stad en over de Golden Gate Bridge, bezochten een honkbalwedstrijd en bezochten op de laatste ochtend het gevangeniseiland Alcatraz. Ik vond San Francisco een hele prettige stad, waar een fijne vibe hing. Veel daklozen maken het ook een stad van contrasten en dat vond ik soms toch wel wat lastig. Uiteraard moet je tijdens je eerste bezoek even langs alle toeristische highlights, zoals Fisherman’s Wharf en Lombard Street, maar eigenlijk vond ik gewoon het rustig rondfietsen en -wandelen om sfeer te proeven nog het leukst.

Ontdek meer: dit moet je zéker zien en doen in San Francisco (ik geef je enkele bijzondere tips)

Roadtrip door West-Amerika - Monterey Sunset

Monterey & Solvang

Na een middagje Silicon Valley (je bent een marketing nerd of niet) reden we door naar het toeristische Monterey, waar we een nacht doorbrachten. We zijn even door het stadje gelopen en zagen een waanzinnige (roze) zonsondergang, maar veel leuker vond ik de volgende dag. Toen kwamen we onderweg naar Santa Barbara de Deense enclave Solvang tegen. Behoorlijk toeristisch, maar toch leuk om doorheen te wandelen. Ik sprak Zweeds met een bakker die afkomstig was uit de omgeving van Stockholm en zo had ik toch een beetje Scandinavië tijdens mijn vakantie, haha! ;-)

Lees meer: Het plaatsje Solvang: een beetje Scandinavië in het zonnige Californië

Roadtrip door West-Amerika - santa barbara

Santa Barbara & Santa Monica

Mijn zusje studeerde jaren geleden in Santa Barbara en daarom konden we niet anders dan dit badplaatsje aandoen. We wandelden over de pier en door de haven, bezochten het oude Courtgebouw (dat gebouwd was in mediterraanse sfeer), we shopten een beetje en lagen vooral ook lekker aan het zwembad. Nog even ultiem chillen, zo aan het einde van de vakantie! Na twee nachten zetten we koers naar Santa Monica, voor onze laatste overnachting. We reden met de auto door het prachtige Beverly Hills en wandelden over de Hollywood Walk of Fame. Dat laatste vond ik een beetje tegenvallen, als ik eerlijk ben. In de middag begaven we ons daarom nog even op het strand in Santa Monica en na een laatste heerlijke avond sloten we hier onze roadtrip door West-Amerika af.

Roadtrip door West-Amerika, de aftermovie

Kun je de video niet bekijken? Klik dan hier.

Ondanks dat we met regelmaat onze telefoons en camera’s in het hotel/motel of op de camping lieten liggen om vooral herinneringen op te doen in plaats van door de lens te staren, heb ik tijdens de reis behoorlijk wat gefilmd met mijn GoPro Hero Session. Maar ik heb natuurlijk ook mijn spiegelreflex en onze mobiele telefoons ingezet voor het maken van beelden, zodat we veel van onze herinneringen konden vastleggen. Het geheel heb ik proberen te vangen in een video van ongeveer 4 minuutjes, zie hierboven.

Al met al was onze roadtrip door West-Amerika een reis om nooit meer te vergeten. Absoluut een van de mooiste reizen die ik ooit gemaakt heb tot nu toe. We hebben verschillende kanten van Amerika mogen ervaren dat smaakte zeker naar meer. Ik zou graag eens teruggaan om nog meer van het land te ontdekken!

Ik ben heel benieuwd wat je van mijn Roadtrip Aftermovie vindt! Laat het me weten in de comments!

Meer foto’s van deze reis vind je terug op mijn Instagram pagina! Volg je me daar al?

Delen:

19 Reacties

1. 18 augustus 2017 / 18 augustus 2017

Oh wat een toffe reis is dat geweest zeg! Eigenlijk is het niet te omschrijven hè, hoe het voelt om daar lekker rond te rijden. En ja graag een verslag van Yosemite!

20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Nee, dat is inderdaad amper te omschrijven. En iedere foto die je maakt doet tekort aan de prachtige natuur die je er ziet. Ik ga werken aan een verslag! :-)

2. 18 augustus 2017 / 18 augustus 2017

Ooooh echt fantastisch!!! Hele mooie foto’s en beelden. Ik wil oooook!

20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Haha, dat gaat er vast ooit van komen meis! Zeker een keertje doen hoor, zo’n gave ervaring!

3. 18 augustus 2017 / 18 augustus 2017

Wat een waanzinnige gave reis hebben jullie gemaakt! Je filmpje heb ik gisteren al bekeken (toen je het deelde op Facebook) en vind het ontzettend knap dat je het tot ongeveer 4 minuten hebt weten te knippen. Ik hoop dat mij dat ook lukt met onze Thailand aftermovie, haha.

20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Haha kill your darlings is key bij het monteren.. ik had zó veel beelden (Zeker van de natuurgebieden), dan moet je wel heel streng zijn met selecteren.

4. 18 augustus 2017 / 18 augustus 2017

Jeetje, wat een ontzettend mooie foto’s en het klinkt ook in woorden al als een geweldige reis! Zo gaaf om in vrij korte tijd zoveel verschillende plekken te ontdekken en dan vooral in de natuur. Yosemite Park wil ik ook heel graag nog ooit in mijn leven bezoeken, dus kom maar op met het artikel daarover :) Las Vegas lijkt me trouwens ook wel een hele belevenis. Maar inderdaad dan wel voor 2 dagen, want volgens mij word je na een tijdje alle over-the-top-gedoe daar wel zat ;)

5. 18 augustus 2017 / 18 augustus 2017

Het ziet er zo tof uit allemaal! Lijkt me dat dit een onvergetelijke ervaring moet zijn geweest voor jullie twee. De aftermovie is ook echt gaaf geworden :)

20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Dankjewel Audrey! Het was inderdaad een hele bijzondere ervaring waar ik nog heel vaak aan ga terugdenken (schat ik zo in)..

6. 19 augustus 2017 / 19 augustus 2017

Omg zo gaaf! Mijn broer gaat dat ook doen in september en ik ben echt vet jaloers

7. Shanti
    19 augustus 2017 / 19 augustus 2017

Wauw, wat een ontzettend gave reis hebben jullie gemaakt! Prachtige beelden erbij. Ik ben heel benieuwd hoe wij het gaan ervaren, we hebben ongeveer dezelfde route als jullie (alhoewel dat altijd nog kan veranderen ter plekke haha) maar dan vanaf San Fransisco :) Bij mij staat antelope canyon nog hoog op mijn lijstje en de sequioa’s. Wilde dat in yosemite doen, maar die trail waar je die kan zien is nog steeds gesloten. Beetje balen, want ik had daar dus wel al een hotel voor gereserveerd.. toen ik dat boekte zou in augustus die trail weer open gaan, gelukkig kon ik het dure hotel nog annuleren ;-)

20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Ja, het was waanzinnig! Antelope Canyon wilden wij ook graag doen, maar het kwam in de planning totaal niet meer uit: je kunt er alleen met een tour naartoe. Jullie reis wordt vast fantastisch!

8. 20 augustus 2017 / 20 augustus 2017

Oh die foto’s wauw. Klinkt echt en ziet eruit als een erg toffe trip. Eentje die in de boeken mag. Die herinneringen neemt niemand je ooit meer af<3

9. 23 augustus 2017 / 23 augustus 2017

Wat een ontzettend gave reis zeg!
    Echt bizar hoe verschillend en mooi de natuur kan zijn! Hele toffe foto’s en zeker de video geeft er nog een beter beeld van:). Kan me heel goed voorstellen dat dit een van je mooiste reizen is, adembenemend!

10. 24 augustus 2017 / 24 augustus 2017

Whow, wat een super mooie reis en wat een super mooie aftermovie!

27 augustus 2017 / 27 augustus 2017

Dankjewel, Mike!:-)

11. sabrina
    6 september 2017 / 6 september 2017

Zo mooi! Prachtige route, en knap idd dat je dit in 4 min hebt kunnen proppen!
    Wij hadden onze 2e reis vanaf phoenix naar grand canyon, page, zion, bryce, las vegas, yosemite, sequia en san francisco. Die pas in yosemite was toen helaas nog niet open. Daarna hebben we een rondje las vegas gedaan, met zion, bryce, moab, monument valley en grand canyon.
    En ik wil terug!! Vooral naar yellowstone.

6 september 2017 / 6 september 2017

Oh wauw, dat is ook een prachtige route! Daarmee heb je net wat dingen te pakken die wij niet hebben kunnen zien (vanwege de tijd). Ik snap dat je terug wilt, dat heb ik ook! Yellowstone staat voor een volgende keer ook zeker op mijn lijstje.